Tuesday, October 26, 2010

Bersama Aduan Rakyat - Karam Singh Walia


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera,

Kepada semua pengunjung baru mahupun yang setia melawati blog ini, terima kasih kami ucapkan di atas kesudian & kesetiaan anda, moga blog ini ceria & penuh dengan informasi yang dapat membantu anda. Semalam sewaktu saya bersama Azmi bersiar-siar sambil mencari ilham di sekitar Kg Bukit Cherakah, kami terlihat akan beberapa kenderaan pacuan 4 roda yang sedang dalam perjalanan ke sebuah tempat pelupusan sampah yang terletak tidak jauh dari kandang kami.


Rupanya beberapa pegawai dari MBSA dan juga krew Aduan Rakyat TV3 - Karam Singh Walia bersama beberapa penduduk kampung. Kami juga terkejut akan pencemaran yang berlaku di kawasan tersebut, dengan sisa sampah dan toksid yang dibuang secara terbuka menyebabkan pencemaran pada air sungai yang melalui kawasan tersebut.


Kami amat berasa kesal di atas kerakusan nafsu mereka yang melakukan kerja tersebut, dahulunya Bukit Cherakah kelihatan hijau, kini di sebalik kehijauan itu, terlihat akan kerakusan nafsu tanpa akal mereka yang telah gelap masa depannya. Hargailah alam sekitar kita demi masa depan anak dan waris kita. KITAR SEMULA




No comments:

Post a Comment