Wednesday, January 26, 2011

Wound Sarex - Ubat Luka


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia,

Syukur Alhamdulillah bertemu lagi kita pada hari ini dan hari ini kami akan membentangkan satu lagi ubat ternakan yang sering kami gunakan di kandang kami iaitu Wound Sarex. Wound Sarex sejenis ubat luka berbentuk aerosol yang mudah dan cepat untuk di gunakan pada ternakan atau haiwan peliharaan yang mengalami luka biasa atau luka yang parah.

Ubat ini di daftarkan oleh CANAAN ALPHA SDN BHD dan diedarkan oleh YAU ENTERPRISE SDN BHD. Setin 370ml Wound Sarex ini mengandungi Perawis Aktif : Cyphenothrin 0.6% w/w dan Perawis Lengai : 99.4% dan ia jatuh pada racun Kelas IV oleh itu jauhkannya daripada makanan dan juga kanak-kanak. Dan AMARAN jangan sembelih ternakan sekurang-kurangnya 14 hari selepas semburan terakhir.


Wound Sarex di gunakan untuk mengubat dan mencegah luka berengga yang di sebabkan oleh lalat cacing skru (screw worms flies). Ia mudah di gunakan dan mampu mempercepatkan proses penyembuhan luka pada ternakan dan haiwan peliharaan selepas di kembiri atau pembedahan. Ia juga boleh mengubati gata-gatal kulit.


Semburkannya 2 kali sehari pada kawasan luka dan beri suntikan Terramycin LA mengikut berat badan haiwan tadi, Insyaallah ia akan cepat sembuh. Mengikut pengalaman kami, ternakan kambing kami sering luka pada telinga disebabkan tag nombor dan celah kuku kaki akibat dari lantai kandang yang tidak rata.


Kebanyakan kes ternakan kami, luka tadi telah parah kerana dijangkiti dengan ulat berengga tanpa kami sedari oleh itu ia mengambil masa yang lama untuk ianya sembuh. Namun dengan amalan tadi mampu menyembuhkan ternakan kami, syukur Alhamdulillah.


3 comments:

  1. apa akan terjadi kalau seekor kucing menjilat woundsarex ini?

    ReplyDelete
  2. Saya menggunakan nya pada kucing saya yang luka.apa akan jadi pada kucing saya jika ia menjilat nya?

    ReplyDelete
  3. Dimana boleh saya dptkan ubat ini

    ReplyDelete