Sunday, March 14, 2010

Preview Projek Pemulihan Pasar Meru


Setelah 24 hari berlalu semenjak lawatan saya ke tapak Pasar Meru pada 18 Februari 2010 yang lepas, kini keadaan sekeliling pasar kelihatan lebih ceria dan bersih. Bumbung pasar yang bocor telah diganti, bangunan pasar telah dicat, sistem pengairan telah diperbaiki, lantai pasar dan meja tempat peniaga pasar berniaga telah diperbaiki dan pendawaian lampu juga telah selesai.

Namun masih banyak lagi yang perlu diperbaiki oleh pihak koperasi untuk menceriakan lagi pasar tersebut. Saya telah menjadi ahli Koperasi Al-Amin dan juga telah memohon satu lot tapak untuk saya dan rakan penternak berniaga daging lembu dan juga kambing. Moga-moga permohonan ini diterima oleh pihak koperasi. Di khabarkan pihak koperasi bakal berganding bahu dengan pihak Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) untuk bersama-sama memajukan pasar ini, namun ianya masih lgi menjadi teka-teki.

Dengan penggabungan usahasama antara pihak koperasi dan LPP ini bakal memberi peluang baru untuk ahli Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Klang menjual atau berniaga hasil tanaman mereka mahupun rakan-rakan PKK yang lain.


No comments:

Post a Comment