Saturday, August 14, 2010

Lawatan ke AR Meats Rantau Panjang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lembu dan kambing semangnya tidak dapat di pisahkan. Bila kita ternak lembu ada yang bertanyakan kambing, bila kita ternak kambing ada pula yang bertanyakan lembu. Begitu juga soalan yang di ajukan oleh pembeli kepada penjual daging. Atas permintaan pelanggan jadi kami mulakan pencarian kami untuk mencari pembekal daging yang mempunyai pusat penyembelihan yang berdaftar dan halal.

Pada 5 Ogos yang lepas, saya bersama Azmi telah pergi membuat lawatan ke AR Meats Sdn Bhd yang terletak di Rantau Panjang, Klang. Mereka telah lama berkecimpung dalam bidang ternakan dan membekal daging sejak tahun 80an lagi. Mereka juga mempunyai keupayaan untuk mengimport bekalan dari luar negara dan juga mempunyai beberapa kandang transit. Maka kami bakal menjalankan urusniaga bersama AR Meats untuk menjana pendapatan kami. Insyaallah.


Tebu, ubi kayu dan PKE antara makanan yang diberi.



Antara pemandangan kandang mereka di Rantau Panjang.


Antara lembu yang terdapat di kandang mereka di Rantau Panjang.




Loji kumbahan yang bersistem.


Pandangan rumah penyebelihan dan peti sejuk beku.


Namun rumah penyebelihan ini sudah terbiar kerana operasinya telah dipindahkan ke Shah Alam berhampiran JPV Negeri Selangor untuk memudahkan pemantauan memandangkan mereka telah di iktiraf oleh pihak JPV sebagai pembekal daging berstatus halal.


No comments:

Post a Comment